

Finlandiya’da hemşirelerin alanlarında gerekli eğitimi aldığı takdirde hastalarına ilaç yazma yetkisi bulunuyor.
Sosyal Güvenlik ve Sağlık Bakanlığı Ocak ayı itibari ile hemşirelerin tip 2 diyabet, KOAH ve koroner kalp hastaları ile, alerji ve astım tedavilerine ilaç yazma konusunda daha fazla hakka sahip olacağını açıkladı.
Daha önceleri kulak, göz, idrar yolu enfeksiyonu gibi hastalıklarda ilaç yazabiliyor veya doktorların vermiş oldukları ilaçların süresini uzatabiliyorlardı.
Ocak ayından itibaren hemşirelerin ilaç yazabileceği alanlar genişletilecek. Tıp dernekleri hemşirelerin ilaç yazmalarına sıcak bakmıyor, hastaların durumunu tehlikeye attığını savunarak karşı çıkıyorlar.
Okul hemşireleri ve ebeler de ilaç yazma hususunda aynı hakka sahip olacaklar.
Kaynak: Yle
1
Deniz ve Göllerdeki Mavi-Yeşil Renklerin Sebebi Nedir?
5411 kez okundu
2
Işık Ulubaş: Finlandiya’daki göçmen çocuklar akran zorbalığına ve ayrımcılığa daha sık maruz kalıyor
3465 kez okundu
3
Finlandiya’da bu gece kış saati uygulamasına geçildi, saatlerinizi geri almayı unutmayın
3461 kez okundu
4
Kuzey ışıkları şölenine hazır mısınız, bu harika doğa olayını kaçırmayın
3071 kez okundu
5
Yol Hipnozu; tatil yolundaki gurbetçilerin dikkat etmesi gereken husus
2906 kez okundu
Sitemizde deneyimlerinizi geliştirmek için çerezler kullanıyoruz. Web sitemizde gezinmeye devam ederek bu çerezlerin kullanımına izin vermiş olursunuz. Detaylar için Gizlilik Politikası ve Çerez Politikası sayfalarını inceleyebilirsiniz.